En doft av grönska

Hisan hade välförtjänt vila idag. Det skall bli spännade om han slappnar av bra i morgon på sitsträningen eller m han är spänd som han brukar kunna vara när han har vilat. Hästarna har gått ute nästan hela dagen i backen i solen utan täcken, härligt.

Efter jobbet började jag med att köra Lillebror. Han är enormt fin nu och verkligen taggad. Håller han nu skall det bli kul att se vad han har kapacitet till. Vi började med att skritta ett par varv och han var verkligen på det. När vi sedan travade låg han på lite hela tiden och ville springa. Jag körde i rygg på Jan och Leo för att kunna släppa av honom och inte låta honom pulla så mycket. Han slappnde av fint och till slut gick det att köra honom bredvid utan att få kramp i armarna. ;)

Därefter red jag en sväng på Lena. När jag hade kommit upp på tippen var det mer vindstilla än nedanför och det doftade underbart av alla träd som stod i blom. Jag förmådde inte att rida ordentligt utan satt bara och åkte och njöt av våren, värmen och alla underbara dofter. Jag försökte jobba henne lite i hagen efteråt men ingen av oss var direkt hågad att göra något allvarligt. Så kan det gå vissa dagar. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0