Mentalträning

Idag blev det dressyrträning på dressyrban...*host, harkel* travbanan... he he. Hisan var avspänd och fin. Jag försökte verkligen att inte sitta på paddan på bakvalvet. Men jag är rädd att stackaren blev platt. :(
Vissa protester gjordes från Hisans sida i högerslutan men i stället gick han i en underbar kort höger galopp. Den brukar vara problematisk. Mjuk och lätt blev han, dock lite hög i formen. Red inte så länge då han utan de sedvanliga protesterna på hemmaplan jobbade så bra. Man kan inte tro hur han lever om hemma när man ser honom på främmande mark. Jag antar att det är för att liva upp det lite som han gör så. Annars borde han ju bete sig likadant på andra ställen också.  I morgon blir det vila för herrns del.



Hade mentalträning med Lena på tippen. Hon och jag joggade idag också. Jag är ganska säker på att hon tycker att jag springer lite sakta... ;)
Sedvanlig fotvård följde och hon lindades med Back on track-lindor som vanligt. Gumman har nog pratat sig samman med sin diviga syster. Hon har nämligen börjat kinka med maten. Inte så bra med tanke på den kommande starten i morgon, dock.

Låt mig tillsist få presentera de verkliga kungarna i stallet. De är de som styr, även om vi tvåbeningar verkar tro att vi har något att säga till om.



Håll nu tummarna för att både Lena och Leo presterar bra i sina lopp i morgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0