Monté är balans

Igår var det 1 april och dax för årets första start. Det var ett aprilskämt redan från början. 40 m efter på start och dessutom anlopp på det... ha ha.



Karin var fin och mycket taggad innan loppet. Jag hade valt den större av galoppsadlarna och det var i alla fall ett bra val även om den är tyngre... 77kg vägde jag in på, hua. (Mental not till mig själv: det är hög tid att börja banta ordentligt nu!) Balansen kändes bra i sadeln och jag tror inte att jag störde Karin så mycket, vi var i vart fall aldrig nära en galopp och hon kändes rytmisk. Läget var vi vart fall kasst och jag tappade 10 meter i starten. Vi kom ifatt på innerspår men där var det också stopp. Det kändes inte som om det var någon kräm i tanten idag så placeringen blev därefter. Vi kom över mållinjen som 9:e ekipage, tiden blev 18,4 så den var i alla fall hyfsad. Nästa gång det blir montéstart så får vi hitta ett lopp där hon står på start i alla fall. Det kommer att vara chanslöst annars. Det är i vart fall väldigt roligt att rida lopp och jag lär mig massor varje gång!



Övriga hästar hade en ledig dag.


Kommentarer
Postat av: ´lena

hej, jag var med på forntiden då det börjades med Monte´ här i Sverige, inte själv men några red våra travare och sedan min flicka Annette, det har ju utvecklats otroligt, är det så att ni väger in först
prceis som galopplöpen? i min ungdom red jag några pensionerade galoppörer, de va en känsla när dom träckte ut stegen.Måste ta på benen, en el som tävlar galopp, tränar ju med att cykla lng på en cykel utan sadel. Lycka till i fortsättningen ni är så duktiga

2008-04-05 @ 16:58:39
URL: http://www.nogg.se/lenasdjur
Postat av: Ulrika

Vi väger in först precis som i galopplöpen.
Tur är det nog att vi inte har någon övre gräns dock. ;)

2008-04-05 @ 21:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0