Una rondine non fa primavera

Nu har svalorna kommit tillbaka och flyttat in i sina bon i stallet. De är efterlängtade, dels skvallrar det om att sommaren är på väg och dels gör de ett bra jobb med att hålla antalet flugor nere.

Idag var det hoppträning för Bertil inne på LCR. Jag funkar tydligen bättre när jag tränar själv. Det känns som om jag rider bättre i alla fall. Hisan hoppade som en gud.
Först hoppade vi en liten kombination med tre hinder med ett galoppsprång emellan. Hisans matte är lite dålig på att korta honom så det blev studs ut. Bertil lägde då distansen så att det blev perfekt avstånd för honom och då funkade det.
Hoppade sedan ett par linjer på böjda spår och avslutade med ett par titthider på båge. Även om han tittade lite så hoppade han allt utan att tveka och kändes fin.
Mot slutet av träningen när vi satte ihop allt till en lång bana fick Hisan glädjefnatt. Det är sällan han brallar men efter sista hindret kom ett par skutt.
Det var en bra träning inför helgens tävling.

Hemma i stallet kollade jag igenom Lenas ben. Hon har sett bra ut hela tiden efter den sista starten. Vilket är kanon, fast hon kan ju gärna få skärpa sig lite till nästa start så att det inte blir lika mycket pullande.

Därefter hjälpte jag Elina att lasta ett stycke envist treårssto på ridskolan. Hon protesterade ett tag men sedan gick hon på släpet två gånger.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Låter härligt med vårkänning. Här har vi haft superväder idag! Har varit och köpt alla grejer vi behöver för att måla uterummet så nu finns inga undanflykter längre, bara att köra så det ryker. :)

2008-04-24 @ 21:52:01
Postat av: Ullis

Låter härligt med uterum. Jag är mycket nyfiken på ert nya hus.
Själv skall jag åka och köpa blommor till balkongen i morgon. Och sedan skall där bli vårfint. ;)

2008-04-25 @ 08:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0