Att säga nej

Det är en egenskap som jag är fruktansvärt dålig på. Jag måste nog ändå lära mig för att inte gå rakt in i väggen och för att inte förlora glädjen som ändå skall finnas i att hålla på med det som intresserar mig mest. Tid är ju som bekant en bristvara och det är svårt att hinna med allt redan som det är nu.

Efter att ha varit i Götet på lördagen för att vara med på min kompis möhippa så tog jag tag i tränigen igen. Just nu ligger fokus på att träna mig inför kommande montéstart. Sagt och gjort, den lilla sadeln åkte på Hisan som jag travade lite rint banan. Han är ju som bekant ingen vidare travhäst som traven går i slowmotion och det är verkligen tungt att driva honom i de korta lädren. Men ack så nyttigt för benen... Det blev två varv och sedan red jag in och bytte sadel. Resten av passet red jag i hoppsadeln och det gick hyfsat. Jag är väldigt ofokuserad och faktiskt ganska trött på allt just nu. Vila för Hisans del blir kanon efter vetrinärbesöket på torsdag. Vad jag noterade under ridturen var att han snubblade till rejält tre gånger med baken. Det skall jag ta upp på torsdag.

Därefter fixade jag lite med Lillebror. Hans ben är mindre svullna men han är öm i senorna. Vänster ben är värst och höger är det knappt någon reaktion alls på. Han går mycket bättre i sin lilla hage i alla fall, dagen efter stapplade han fram. Men detta blir tufft för honom. Jag har inte diskuterat hans framtid med Jan än.
Lena hade fått något i ögat som gjorde det irriterat och fullt med flugor. Jag tvättade och hade velat sätta på henne ett sådant där flugnät men varesig jag eller Jan har något och det är svårt att inhandla ett på en söndag. Hon fick låna ett vanligt flugpannband så länge.

Lasttränade sedan med Sandra och Crystal. Med Annas hjälp lyckades vi stänga bakom henne en gång. Hon stod och steppade men gick inte ut förrän hon fick tillåtelse. Nästa gång kan vi kanske stänga både fram och bak på riktigt och då först kan Sandra komma iväg med henne för klinikkoll vilket är målet med träningen.


Kommentarer
Postat av: Emmy

oj oj jag håller med om att säga NEJ är j---ligt svårt

2008-08-04 @ 15:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0