Gasen i botten

Igår var jag bara ute och fixade lite med hästarna. Hisan fick mat, Lillebror lindades och kyldes och Lena tvöttades runt ögonen. Jag har smörjt där med Vegebom salvan och det funkar fint. Det är inte längre irriterat och det första ögat är snart som vanligt. Jag var hemma till 17 vilket var underbart. Jag måste försöka komma hem tidigare flera dagar i veckan...

Idag har jag matat lilla Hisan som har fattat det där med att ät i follan 100%. Han går och ställer dig vid grinden själv när jag kommer med hinken och får in när jag öppnar. Sedan kan man låta honom äta i lugn och ro och släppa tillbaka honom när han är klar. Funkar finemang!

Red sedan långsamt på Lena. Det blev 7 varv idag med lite tumult när de andra hästarna skulle ut på banan och många pauser för hennes del. Hon travade fint idag också och jag passade på att öva upp benen. Det börjar ta sig kan jag säga. Dock har Lena excellerat i känslighet för utrustning idag. Skav på bådasidorna av huvudet av bettet. Litet skav av sadelgjorde och friktionssår av tyglarna på halsen.  Det är helt sannslöst vad känsli hon är... tvättade henne noga efteråt på alla ställen och smörjde med Vegebom som är insektsrepellerande vilket nog är bra så att hon inte får flugor i allt också. Hennes syskon är inte alls lika känsliga utan det är bara hon. Hon får vila tills hon är hel nog att sätta på utrustning på igen...

Körde sedan ett jobb med Karin. Dax för start nu tycker damen som la sig i grejerna och bara drog. Den intervallen som skulle gå i 30 blev 18 trots att jag höll i henne allt jag bara orkade. Hon brukar vara enormt reglerbar på alla sätt men idag var det bara gasen som funkade som den skulle kändes det som. Hon drog i vart fall inte en suck när hon kom in i stallet efteråt. Det kommer nog att bli intressant nästa start. Anmälan är på måndag, håll tummarna för ett bra spår bakom bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0