Liten blir stor

Det har varit en lång dag idag som började med fortkörning med Lena och Leo inne på Jägers. Jan skulle köra Lena och jag Leo. Jag har inte kört honom där inne sedan i vintras när han tvärvände på bortre långsidan av stora banan när jag värmde honom inför ett licenslopp. Hjulet vek sig och jag var påväg ur vagnen. Hemma har jag kört honom men det är en helt annan sak.
Vi hade bara en vagn med oss in och Jan började att köra. Lena hetsade upp sig nör Jan tog tömmarna och formligen flög ur stallet. Hon är inte kul när det blir så. Sist så krossades ju en ruta hemma. Träningen gick bra, hon gick full distans första varvet på en 19 tid och andra på 26. Hon är ju sprinter ju... hom blir dessutom inte nådigt ostyrig när hon har hetsat upp sig efter de snabba varven, knappt styrbar sa Jan. Fröken svart är mycket rolig att köra... eller inte.



Sedan var det Leos tur. Jag hade senaste turen med honom där inne i färskt minne så jag tog det lugnt som bara den till en början. Det blev 4 bakvar varav det första gick väldigt lugnt. Leo lydde fint och det märktes stor skillnad sedan sist. Han var bra mycket mer fokuserad på sin uppgift och det märktes att han var trygg i sig själv. Nu visste han vad hans uppgift var när han kom in på banan. Sist var han helt tom i huvudet och rädd för allt inklusive sig själv. Jag har alltid kallat honom för "lille Leo" eller "liten" inte för att han är liten rent fysiskt utan för att han är yngst i stallet och han har varit väldigt unghästigt omogen. Nu har han blivit stor. Han gick sedan ett jobb på 3000m där första varvet blev långsamt och de två andra gick 25 och 20. Han hade mycket krafter kvar och framför allt travade han bra hela passet.

När vi kom tillbaka till stallet var det Karins tur att gå ett jobb. Hon skulle gå 7 intervaller i ca 30. Jag har tidgare sagt att "Ferrarrin har tappat bromsen" och det verkar hålla i sig. Hon laddar som tusan i första sväng och går som bara den i den stora svängen för att explodera upp för den sista backen. Sitter du inte och försöker bromsa hela tiden går det automatiskt i 20 eller snabbare. Det krävs en hel del för att få henne att hålla "lägre" hastigheter... Man skulle kunna samanfatta det hela med att damen är laddad. Hennes största problem just nu är att jag red bort nästa alla hennes poäng i senaste starten... lite dåligt samvete har jag för det faktiskt...

Därefter fick Hisan leka ridskolehäst. Fredrik kom ut till stallet och efter att jag hade värmt upp Hisan åt honom i trav och galopp på travbanan och med några skutt över de små pluttiga hidren som står på volten så fick Fredrik rida i skritt och lite trav där.



Fredrik kom ihåg hur man rider lätt i alla fall men hade ett rysligt sjå att ens få fullblodet att trava. ;) Som sagt Hisan tar hand om människan som sitter på hans rygg.
Duktiga Hisan blev matad med nyplockade äpplen efteråt.

Kommentarer
Postat av: Emmy

de ser ut som mina jobbar byxor..Hur fick han på sig dom ???

2008-09-01 @ 11:38:35
Postat av: Ullis

Avslöjad... det är dina byxor. Fredrik hade shorts på sig när han kom. Fredrik är smal men för lång för dina byxor...

2008-09-01 @ 19:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0