Ont i benen

Det får man om man tränar massor. Jag ligger ju i hårdträning, så där lagom inför starten på söndag. Idag har jag cyklat till jobbet, gått en halvtimme på lunchen och ridit 8 varv på travbanan i montésadeln. Har inte vågat ställa mig på vågen än... Jag försöker dessutom vara återhållsam med maten och äta så lite kolhydrater som möjligt...

Lena tränade bra. Jag har lite dåligt samvet för att jag inte lät henne vila mera. Ögonen hennes är i princip helt läkta men friktionsskavet på halsen är kvar. Det kommer av att jag lägger min hand mot henns mankam där. Och inte heller blev det bättre av de 8 varven även om jag försökte att lite lägga handen där. Nu skall hon vila från ridning, eller i alla fall ridning som spär på skavet. Vanlig ridning med buren hand borde kanske funka. Hon skall i vart fall vila över helgen. Jag gjorde ett test och bad Anna slänga upp mig idag. Lena stod som ett ljus... det är alltså Jan som hon kosparkar mot... Benet verkar klara dessa låga hastigheter i alla fall. Vet inte om det inte är bättre att åka in till Jägers med henne så att Jan kan köra intervaller i sulky med henne där inne. Hemma vågar vi inte och under sadel lär hon inte hålla för... det tål att funderas på.

Hisan börjar bli rastlös. Han har vilat i en vecka nu och nu står han och gnäggar på alla som kommer förbi... Han har i vart fall inte börjat väva än. Idag kom han till och med galopperande när jag kom med maten, han är så söt. En vecka till skall han vila minst... jag håller tummarna för att det skall gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0