Presstopp

I bland blir dagarna inte riktigt som man har tänkt sig. Det händer i och för sig mig ganska så ofta...

Dagen började med en joggingtur på 45 minuter runt fälten här hemma. Det kändes ganska ok, jag har ork i alla fall. Åkte iväg på en shoppningrunda och insåg hur mycket fina inredningsprylar jag skulle vilja ha...
Väl i stallet blev det sedan halmintag. Det började bra men när vi precis hade fyllt vagnen till hälften med småbalar så pajade pressen. Så där stod vi med en massa halm kvar på stycket och bara en bråkdel som var presat. Det räkte till att täcka en dela av höet i alla fall. Hoppas nu bara att det inte regnar innan vi har hunnit att få in resten. Barfotafolket lyste med sin frånvaro också denna gång. Ingen av dem hjälpte till vid höintaget heller, riktigt dåligt måste jag säga. De använder allt som vi har slitit med att ta in men ställer sällan upp när det väl gäller.
Jag hann med att pussa på Hisan och putsa till damerna. Karin hade en sko på sned som fick rättas till. Denna gången åker dessutom "skolådan" med så att vi inte stöter på problem när vi väl kommer till Tingsryd.
Kvällen avslutades med en rejäl huvudvärk, himla bra eller hur....?
I morgon bär det av tidigt. Håll tummarna nu för att det skall gå bra i loppet i morgon. Starten går 13.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0