Punka

Det har varit två händelselösa dagar i mitt hästliv. Jag har varit ute i stallet och matat Hisan och klappat lite på de andra. Idag har jag ryktat och friserat Karin och ryktat Lena. Jag upptäckte dessutom att Lillebrors ben inte alls såg bättre ut nu utan snarare sämre. Undrar om Hisan kör med honom i hagen...

Fram åt kvällen ringde Jan och stod med punktering på släpet på väg hem från Leos start på Lunden. Leo hade galopperat både i första och sista sväng men ändå lyckats med att springa i mål på 17,9 i ett 2000 meterslopp... Det blev dock inga pengar.
Den "lille" tyckte inte alls att det var kul att bli stående vid vägkanten och volvons domkraft ville inte lyfta släp med Leo i. Så jag fick rycka ut med extra släp och potentare domkraft. Hjulet byttes med hjälp av denna och alla kom helskinade tillbaka till stallet. Givetvis häde detta eftersom jag hade tyckt att Jan skulle byta däcken på släpet efter böterna som jag fick i förra veckan... Så är det alltid.

I morgon laddar jag järnet inför söndagens lopp. Jag är lite nervös inför starten. Om hon skulle fela någonstanns så är det där... Igen ridning i morgon heller... kanske en långpromenad med Lena...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0