Tog jag i för mycket?

Väldigt ofta är jag mycket lat och i bland försöker jag kompencera det... och då blir det lätt för mycket. Jag har varit lite förkyld och hängig sedan Tingsryd faktiskt och "försoffat" mig mycket. Så idag när jag kände mig pigg så skulle jag ta tag i det tyckte jag... Morgonen startade med 40 minuters jogg före frukost och sedan 30 minuters cykling ut till stallet. (Detta är första gången under år 2008 som jag cyklar ut måste jag säga.)
Väl ute i stallet blev det mockning och sedan ett pass med Hisan på tippen.
Om det nu inte märks så har jag har en viss mani med jämna tal. Jag ogillar ojämna siffror!  Lägger jag upp träningen på banan till exempel så kör jag ett jämt antal varv om inget oförutsett händer. Ett varv går bra men inte 3 eller 5, usch. (Detta händer i och för sig inte bara när det gäller hästar, jag ställer aldrig in värmen i bilen annat än på jämna tal heller till exempel... 22 är dessutom favoriten.) Likadant i backarna på tippen. Det blev 2 skritt upp och 4 i trav och 4 i galopp. Tippen har tre olika vägar uppför. En brant stig där skritt lämpar sig. En väg med hårdare beläggning där man kan trava eller cykla och en med lös beläggning där gång eller galopp lämpar sig bättre. Tippen erbjuder således många och bra träningsmöjligheter. Hisan jobbade bra men avsaktningarna blev min vana trogen riktigt usla. Jag får pallra mig till en ridbana snart och träna lite mer seriöst på det. Jag vet att vi kan men jag får näst intill aldrig till det.
Därefter 30 minuters cykling hem igen... och en Ullis som formligen däckade i soffan. Varför göra något lite lugnt och i etapper när man kan göra allt på en gång...
I morgon blir det vila för Hisans del och lugnare aktiviteter för mig. Vintertiden börjar på jobbet så det blir att jobba till kvart i fem nu, suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0