Hoppträning

Idag var det hoppträning för Piia igen.
Efter uppvärmingen började vi med att hoppa två bommar med 4 språng mellan och därefter gick vi över till att hoppa den stora vattenmattan på 3 meter med ett hinder över. VI har ju hoppat den innan men den var läskig... den låg ju på ett annat ställe. Vi kom över den på andra försöket. Därefter skulle vi hoppa en bana med relaterade avstånd och många kombinationer.
De två första linjerna gick bra, sedan kom en vänstersväng där jag helt tappade yttersidan och hoppet över oxern blev helt tokigt varje gång. Tre språng senare kom en kombination och där fick vi stora problem i och med att jag inte hade koll på yttersidan och han drog rejält till höger. Där efter blev resten av banan mer hattig... Att jag alltid måste göra något nytt galet varje gång? Jag begriper inte varför... *dunkar huvudet i tangentbordet*. Avslutningsvis fick vi dock till även den linjen. Och vi avslutade med att hoppa banan på 1.10.

Tillbaka i stallet tog jag och Jenni en lugn tur på Lillebror och Lena. Lillebror var jättefin med Jenni men Lena var hela tiden inne på att det nog var lopp i dag också och blev rejält het. Det tog nästan hela turen att lugna ner henne men sedan var hon sitt vanliga jag igen. Red lite övningar med henne på volten när vi kom tillbaka där hon jobbade avslappnat och fint till slut. Benet var faktiskt finare än på länge före ridturen och gallan ännu mjukare efteråt. Givetvis var det ju fortfarande svullet och långt i från bra men bättre än innan i varje fall. Nu skall hon vila i väntan på nästa start som kanske blir i slutet av nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0