Lastad...

Efter dagens hoppträning knatade min lilla häst upp i transporten själv i ett obevakat ögonblick medan jag höll på att sätta på transportskydden... det är härligt med lättlastade hästar ibland... ;) Nu vill jag åka hem sa Hisan.

Hoppträningen gick väl sådär idag. Hisan var lite springig och det blev några stopp när jag försökte ta tillbaka och det blev för mycket. Desstom stämde inte distanserna alls idag. Min bedömning var under allt kritik. Jag tänkte mycket på att räta upp mig men jag lyckades ändå med att sitta som en hösäck ibland... hmmm, i alla fall lutade jag mig inte framåt då utan mer bara sackade ihop, typ noll hållning.
Mot slutet av träningen fick jag hoppa banan 3 gånger för att distanserna skulle sitta. Och sedan höjdes banan upp till typ 1.30. Och i och med det försvann mig självförtroende helt, det är ju för sjutton högt, juh.
Piia ville inte sänka utan jag skulle över *andas*, det gick tillslut men det tog ett tag att ta sig över. Jag spänner mig och Hisan känner det. Det största felet jag gör i det läget som de flesta ofta gör är att rida på snabbare framåt. Då stämmer ingenting och hästen river oftast och blir "rädd" för hindren. Jag är lite nöjd med att vi tillslut kom över men det var långt ifrån en gjuten runda. Jag vet att hästen har kapacitet för mycket mer än det så det är bara mitt självförtroende som det hänger på. Jag har ju aldrig hoppat så högt innan jag köpte Hisan. Då var jag bara vanlig ridskoleryttare och ibland kunde något enstaka hinder komma upp runt 1.10. Jag vänjer mig nog tillslut.

Innan hoppträningen hann vi med lastträning med Crystal igen. Vi kom en liten bit till på vägen men inte så långt som vi hade hoppats. Vi kunde stänga lämmen idag men hon gick inte med på att vi stängde framför henne. Släpet är dessutom tungt att jobba med så det blev många tunga lyft för min del. Transporten kunde inte ställas på den vanliga platsen i och med att en hovslagare var där för att sko en sommargäst. Det var en bidragande faktor till att vi inte kom så långt. Crystal tyckte att det var bra konstigt att det inte var likadant som innan. Men det var nyttig träning för henne.

Kollade också igenom Lena som verkade ha tagit gårdagens löp bra. Hon var inte halt och stödde fint på båda fram. Jag testade lite stretching-övningar som Djurjouren berättade om och lindade henne med Back on Track.  Om inget oförutsett händer och hon kommer med i loppet så blir det nog ny start om 2 veckor. Tills dess tar vi det mycket lugnt med henne.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, vad söt han är som gick in själv=)

Vi höres!

2008-07-17 @ 17:20:25
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0