Onsdag och halva veckan har redan gått

Måndag och tisdag har Hisan vilat denna veckan. Jag har varit inne på Jägers och tittat dels på årings auktion och dels på loppen på Hugo Åbergsdagen. Det har varit spännade och också lärorikt. Jag har fått lära mig vissa saker som man kan titta på rent extriört på travhästar och kommit underfund me att det inte alltid är så att de mest korrekta hästarna är de som säljs för mest pengar...
Igår fick vi se när Björn Goop gjorde en superba undanmanöver och räddade Hugo Åbergs loppet från en riktigt hemsk olycka. Han var verkligen iskall och redde ut det kanonbra. Förhands favoriten fransmannen vann loppet... inte helt oväntat även om jag höll tummarna för Going Kronos som "bara" slutade femma...
Mellan jobb och Jägers har jag hunnit med att ha lite mental träning med Lena inför morgondagens start.

Idag blev det lite mer seriös träning med hästarna. Jag var ute 45 minuter med Lena och gick och joggade i Skrylleskogen. Hon tycker fortfarande att jag joggar sakta, men det får hon ta. Det var lite svalare idag och det var räddningen för mig. Annars hade jag kroknat fort. Hoppas nu att hon tyckte att det var roligt och kan samla nerverna i morgon.

Jag red även en runda på Hisan. Jag fick ett ryck och satte på honom dressyrsadeln och red ut. Den brukar inte vara förstahandsvalen till uteritter...
Jag testade att försöka påverka honom med sittbenen men det känns mycket annorlunda mot i hoppsadeln så det blev lite tokigt. I galoppen i vänster varv kände jag verkligen hur han puttade över mig på fel sida och jag fick inte riktigt ordning på det tyvärr.
Jag red upp mot Hardeberga och galopperade på ett nyslaget fält. Underbart. Det blev ingen snabb galopp i och med sadelvalet och att det var bra hårt i marken. På hemvägen jobbade han bra när han inte tappade koncentrationen pga bromsar... eländiga insäkter det där...

I morgon blir det en heldag med trav till lunch, bad med häst och mera trav på kvällen... det blir sängen tidigt i kväll.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag läste i tidningen att en fransman vann =) Så jag hänger med litegrann inom travvärlden.

2008-07-31 @ 17:46:26
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0