Sår och dåligt spår

Igår provade jag bara Hisans nya dressyrgjord på honom. Skrittade ett varv på travbanan som sällskap åt Crystal som skulle sättas igång. Gjorden passade perfekt föresten. ;) Anmälde Lena till ett ett lopp nästa vecka och åt tårta i stallet.

Idag var en mindre lyckad dag. Först fick Lena spår 11 *blä*, så får vi pengar har vi tur... och sedan hittade jag Hisan med ett sår på utsidan av skenan höger bak. Så här års går det inte att få sår utan att det blir svullet... och svullet var det. Dock visade Hisan inte någon smärta eller hälta. Det hade jag iof inte trott eftersom han är så pjoskig att han nog hade hoppat på tre ben om det hade gjort ont. Jag tvättade och det var igen fara så. Skrittade på volten och travade lite för att kolla eventuell hälta som inte fanns. Hisan jobbades i skritt och jobbade riktigt bra. Jag passade på att öva ytterskänklar i hoppsadeln och att fundera på hur jag kan räta upp mig. Sandra som var med kollade lite på hur jag satt. (Hmm, kanske har jag fixerat mig för mycket vid detta problemet. Svårt att vänta till sitsträningen på fredag ju...) Jag tror att det är axelpartiet som tippar framåt och får mig att falla fram men jag är inte säker. Vad som dock är säkert är att jag sitter mer framåtlutad i hoppsadeln än vad jag gör i dressyrsadeln redan från början. Sandra skrittade också några varv.
Efter ridningen lade jag ett spritomslag på Hisans ben för att dra ut svullnaden och skydda mot flugor. Helgens tävling kan vara i fara om inte svullnaden går ner illa kvickt. Jag beslutar i morgon om han skall strykas eller ej beroende på hur det ser ut. I övrigt skall han skrittas ut i morgon och sedan är det nog ingen fara i övrigt.

Innan ridningen hann vi påbörja lastträningen av Crystal. Hon knatade ganska snabbt igenom transporten med fronturlastning flertalet gånger efter att vi hade övertygat henne med hjälp av linor. Nästa steg blir att stänga bakom men det blir nästa lastträning som det blir aktuellt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med om att den nya sadelgjorden är bra!=)

2008-07-16 @ 20:00:47
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0