Midsommar

Igår red jag först en tur på Lena. Började trava henne lite försiktigt. Hon var fin och sammarbetsvillig. Rider än så länge på det vanliga tvådelade och så länge man bara rider i skogen är det ett kanonbett till henne. Hon är i grunden en mycket känslig häst.

Red därefter en tur på Lillebror. Det var ett tag sedan sist nu. Tyvärr är jag nog lite bortskämd med Lena och även om hon aldrig blir lika fin som Hisan så här hon nog en ok ridhäst vid detta laget och dessutom är hon hyfsat skolad. Jag red Lillbror lika dant som jag brukar rida henne och det ledde till hjärnsnöpr på honom och en stor portion passgång. Det tog oss typ hela rundan innan han kunde göra en övergång från skitt till trav utan att passa. Så illa har det inte varit tidigare.Stackars liten var dyblöt efter vår lilla tur.

Idag började jag med en lugn tur på Lena. Ökade på traven lite försiktigt. Det blev ändå inte någon lång runda. Fin och harmonisk är hon. Vi får se hur länge det håller denna gången.

Körde sedan Lillebror, Jan hade värmt honom innan. Han gick 2 av 5 intervaller i 20-tempo. Vad han har börjat göra är att springa med rumpan åt vänster. Jan skulle vilja lägga till sidostången i det läget men det gick inte för vi hade långvagnen idag. När han springer så snett så får man styra ut honom lite hela tiden med högertömmen. Avlastar han månne sitt vänster bak? Annars springer han bra.

Red sedan ut med Jenni och Berra. Det blev en snabb uteritt med lite för många okontrollerade galopper för min smak. När Berra sätter av är det lögn att hålla Hisan i fin och rund galopp eller trav för den delen. Det blir bara hopp och studs och sli och drag mellan oss. Jag har inget emot att rida fort men underlaget är kasst och det blir okontrollerat och då är inte fort kul. I morgon, när jag har nyktrat till, blir det dressyr för att kompencera dagens kassa motion.

Glad midsommar allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0