Söndag

Idag har jag varit i halvdvala... mockade ändå ut bäddarna i boxarna på en dryg timme. Det är konstigt vad effektiv man kan vara när man kopplar bort huvudet och bara gör saker på rutin.

Hisan vilade idag och fick bara vara efter att han hade fått en puss på mulen. Tog mig i stället an skrittandet av damerna. Det är ganska trist med konvalecenter faktiskt och två på samma gång är mastigt.

Lena fick skrittas uppsuttet efter gårdagens uppvisning. Hon fick en tur på tippen och hon kändes mjuk och fin. Hon hade inte minsta tendes att bita sig fast i bettet trots att det var det tvådelade vanliga jag red på. Jag försökte fokusera på lugn och harmoni och det gick ju faktiskt ganska bra.

Karin skrittades i vagn 5 varv på travbanan. Mycket tråkigt sa damen som bitvis höll på att slita mig ur vagnen genom att skaka och joxa med huvudet. Hon brukar ju gå uppkäkad och i mycket snabbare tempo när hon går för vagn vanligtvis och då slipper man ju sådant. Tvättade rent såret rent och lade på ett "plåster". Det har läkt fint innifrån men det är inte färdigt på det stället som var djupast. Tänkte att det skulle kunna klara sig med blått på men det verkar behöva vara omlagt lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0