Piia träning

Sista hoppträningen i kursen för Piia Pantsu. Jag har hamnat i en rejäl självförtroende svacka. Det börjar nu mera ofta med ett stopp på det första hindert. Jag hade egagerat sambon till att filma mig idag för att jag skulle kunna se vad det är som jag gör när han stannar. För det är helt klart ryttarfel som är anledningen. Mycket lärorikt var det att se sig själv.
Jag fick det att stämma till slut. Sista rundan kändes kanon.
I banan ingick pulvermangrav, bank och kulvert. Inget av dessa hinder skapade mycket problem. Inte ens fiskarna som var så problematiska sist var något problem idag.
Jag frågade Piia till slut om hon trodde att hon kunde hjälpa oss. Hon sa att jag skulle höra av mig och eventuellt komma och träna i Flyinge. Efter helgen och nästa tävling så är det det jag skall göra. Jag tror att hon kanske kan hjälpa mig bättre eftersom jag verkar ha kört fast med Bertil.
Jag måste verkligen vända min prestationångest nu innan problemen blir för stora. Tävlingar har fungerat bättre än träningar så jag hoppas på det. Jag kommer endast att starta i 1.20 om 1.10 känns bra på söndag. 1.10 brukar kännas lågt så det är nog ingen fara. Fram till söndag skall jag bara tänka possitiva tankar!

Det kan hända att det blev lite mycket för Lena igår. Jan tycker att hon såg knackig ut. Hon kändes inte annorluda i benet mot vad hon brukar i alla fall. Banan hemma är kanon men den är torr och kanske lite lös. Det kan ha blivit lite för mycket för hästens ben. Planen har hela tiden varit att hon skulle vila till lördag, vi får kolla då och ta beslut därefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0