Sommargästerna börjar anlända.

Idag kom Sandra med ett par hästar från hennes stall för att de skulle gå på bete hos oss hela sommaren. Kul med mer kompisar där ute.

Jag skulle ju ha varit iväg på dressyrträning men tyvärr blev den framflyttad så vi blev kvar hemma.

Lena fick ett pass på volten medan jag väntade på att Sandra skulle komma. Hon jobbades både i skritt och trav och var för dagen ovanligt balanserad.
Jag släpte Hisan i hagen bredvid under tiden för att han inte skulle stå inne själv och vila. När väl Sandra kom så fick han fnatt. Jag har nog i princip aldrig sett honom röjja i hagen så av sig självt, bus pojken.

När väl de 3 fösta gästerna var på plats i hagarna fick Hisan sig ett litet jobb på banan. Det var ett tag sedan han fick galoppera på ordentligt så det var väl dax nu. Jag red totalt 6 varv varav 2 i trav. Lät honom galoppera på bra med vi höll oss i ökad galopp inget fyrsprång. Vi får snart in till Jägers igen och släppa på lite mera där.
Hisan var spänd med gick i en rund form hela tiden idag. Jättrefin var han. Det var nog bra att han fick gasa lite idag eftersom Jessica skall rida i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0