After work

Idag var det en kort dag på jobbet, jippi!! Jag slutade redan vi 13 och åkte direkt ut till stallet med Emmy och hennes fina hund Smilla som sällskap.



Hisan var på ett sällan skådat dåligt humör idag. Han som alltid brukar vara ett solsken var inte alls lika sprudlande som vanligt. Han var inte direkt sur heller men lite nedåt med humöret. Det har ju varit sjukt dåligt väder de senaste dagarna kanske har det påverkat honom också. Jag hade med mig en påse äpplen och med lite mutor blev humöret lite bättre i alla fall.
Som pricken över i:et så började det givetvis att regna också lagom till att jag hade tagit på Hisan utrustningen. Men har man väl kommit så långt kan man lika väl rida.
Det blev en snabb runda i paddocken. Det har blivit lite för mycket vila lite väl tätt nu i denna veckan och det bidrog säkert till att Hisan var otroligt ofokuserad. Att det sedan fälldes träd på gården samtidigt som jag red var ju inte direkt något som hjälpte upp koncentrationen. Det mesta var mycket motsträvigt idag, han protesterade inte mot skänkeln som han kan göra ibland men alla försök till framåtdrivning blev galopp... även om det är i princip framåt så var det som om han tog alla initiativ till att galoppera som fanns idag i stället för att göra det jag bad honom om.
I vilket fall fick han röra på sig och morgondagens ridning kommer nog att bli bättre både vad det gäller fokus och kvallité.
Emmy filmade och ni kan bedömma själva.



Min kommentar är att jag lite har rätat upp mig som jag skall och jag krummar ryggen en massa. Dessutom gnatar jag på honom med skänklarna som jag inte skulle göra... fy på mig.  Det blir till att skärpa mig i morgon.

Eftermiddagen spenderades på Herkules inne i stan. Till min förtjusning har de börjat att servera aperitivo där. Det vill säga, du köper något att dricka och de bjuder på rikligt med tilltugg. Detta är mycket vanligt i norra Italien och där kan man bli "bjuden" på underbara bufféer med både varm och kall mat som man står sig på en hel kväll. Detta var inte heller illa, jag åt en massa bläckfiskringar och en massa annat gott och drack ett glas vitt till. Detta har jag saknat, underbart. Jag borde gå på after work oftare märker jag.

Kommentarer
Postat av: Djurjouren

Ni hänger på innerbogen och lutar som en motorcykel i kurvorna och du har återgått till gamla synder :D.

2008-10-31 @ 23:32:38
URL: http://www.djurjouren.se
Postat av: Cattis

Ja, lite motsträvigt ser det allt ut :) Men det var kul att se en film i dagsljus!

2008-11-01 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0