Avdelningsridning

Idag var det dax för lite annorlunda träning. Jag begav mig till Torns ridhus för att träna avdelningsridning. Tanken är att jag skall ingå i ett 4 manna lag i vinter. Jag har ridit lite avdelningsridning förut på studentryttartävlingarna men då har det varit på lånade hästar. Hisan har faktiskt varit med om det förr också fast med andra ryttare, det var när han var med på Nations Cup 2007. Nu var det premiär för oss tillsammans.
Det var lite dålig uppslutning på hästsidan så vi ficköva med ponnierna. Det innebar att vi var 6 st som red ett program för 4 st. Lite knixigt var det men det funkade ju... och vägarna tyckte jag nog att vi fick kläm på. Det blev därför inget finlir alls idag utan mer fokus på synkronisering och att anpassa sig efter de andra.
Lite bus hann Hisan med... det var jättekul att skygga för mötande hästar... och så hade den andra storhästen oranga lindor... helt klart ett skäl till att inte riktigt våga gå nära den sa Hisan...
Roligt var det i varje fall och det kommer att bli vårt fredagsnöje fram till tävlingen...

Dagens notering:
Paddingen på väggarna i transporten är inte kompatibla med fleecetäcke... täcket lixom fastnar i paddingen och hamnar på sniskan på Hisan... bättre utan tyker han... jag vill att han har täcke när det blir kallare så jag får fundera ut ett som är kompatibelt med släpet... Det tål att funderas på, lösning på problemet kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Djurjouren

Du har okomplativa vägar.....Helvetes skit.....alltid är det nått som spökar.....

2008-10-18 @ 00:40:44
URL: http://www.djurjouren.se
Postat av: Christian

Hej syssling! Kul att det verkar gå bra för er.. Här är det under kontroll. Nezzan är numera omskolad till dressyrhäst :) Hälsa Caroline E från mig. MVH Stall Sandlycke

2008-10-18 @ 11:29:44
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Djurjouren: Vill det sig riktigt illa så får jag köpa ett nytt täcke som Hisan gillar och som funkar i transporten... jäkla väggar ;)



Christian: Är det pga dräktigheten som det inte skall hoppas eller? Ha det gott uppe i Småland.

2008-10-18 @ 15:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0