Flyttat

Idag har jag fixat och donat en massa efter jobbet. Först bar det av ner till Höllviken för att avsluta släpköpet. Jag stack ju iväg förrförra lördagen och tittade på ett renoveringsobjekt. Jag såg potensial i släpet som i och för sig behöver en massa renovering med mest finjusterningar.



Det är lätt, boogi och helt i aluminium. Bra däck, nybytta axlar och nydragen el. I morgon skall det besiktigas och på fredags morgon skall det in på verkstaden för svetsning av lem och isättning av bommar.
Släpet heter CUL och det har jag tänkt att ha med det.

Hisans flytt gick i hällregn. Jag hade hämtat Emmys transport på lunchen, köpt en garderb att ha mina saker i och kört ut det till Jans. Vill man hinner man med mycket på 45 minuter.
Jag packade in det mesta, med hjälp av Fredrik. Shit vad mycket grejer jag har. I morgon skall jag ta det sista och städa ur fint hos Jan.
Hisan gick på med lite tvekan. Det stod ju en garderob bredvis honom i släpet. Vi åkte den inte allt för länga biten ut till Torna Hällestad och lastade ur en mycket nyfiken liten häst.
Hisan fann sig till rätta direkt måste jag säga. Han var inte stirrig för fem öre och kastade sig över maten som han fick. Det finns möjlighet för hästarna att sticka ut huvudet i boxen och det verkade Hisan tycka var spännade.
Jag tror att han kommer att trivas bra där ute. Hoppsläpp med de nya kompisarna kommer att ske på lördag. Vare sig jag eller min kompis som har stallet har möjlighet att göra det innan.
I morgon skall det dessutom bli ridning för Hisans del. Han har fått en lite oplanerad vila på tre dagar så det kommer nog att bli lite turbo.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter väldigt bra med det nya stället Ulrika=)

2008-10-02 @ 09:34:43
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

När kommer du ut och hälsar på på det nya stället då? Kunde du hjälpa mig med honom den 15:e?

2008-10-02 @ 09:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0