Hemläxa

Igår blev det inte mycket träning. Jag åkte ut till stallet efter jobbet, mockade och tog in hästarna. Fodrade och sedan fick Hisan en puss på mulen. Därefter åkte jag hem och lade mig i TV-soffan och somnade. Himla skönt måste jag säga.

Idag blev det mycket mer gjort. Jag stannade till på gymmet efter jobbet och körde ett pass... jag tog i rejält med armarna och det känns redan nu kan jag meddela... det är tur att jag har ett kontorsjobb. ;)

Efter gymmandet åkte jag ut till stallet. Dagens plan var att öva på "min läxa". Bommar med 20 meters avstånd och 5 galoppsprång. Jag började i vänster varv. När jag bara lät Hisan rulla på i galopp blev det naturligt med 6 språng för honom. Skulle jag rida på 5 blev det rejält fram. I höger varv var det hetl tvärt om. 5 språng kändes naturligt och jag fick rida som attan för att kunna korta upp honom för att få in 6 jämna. Dessutom drar vi markant åt höger i vänster varv och i höger slår Hisan gärna om galoppen mellan bommarna. Jag upprepade övningen tills jag blev nöjd. I morgon blir det repetition av läxan.
Jag försökte tänka på mitt överliv också. Jag tycker att det är svårt att räta upp mig utan att svanka. Jag skall se om jag inte kan övertyga Fredrik om att följa med ut och filma mig i morgon... Jag undrar om jag som vanligt bara tror att jag rätar upp mig eller om jag faktiskt gör det... *Ullis funderar* jag gissar ju förstås att sanningen är att jag mest tror att jag gör det... men förr eller senare måste jag ju lära mig... eller?

Till helgen är det nu inbokat dressyrträning för Nina både lördag och söndag. Här skall det tränas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0