Höstrusk på riktigt

Jag tyckte att jag hade planerat denna veckan riktigt bra. I tisdags regnade det och då vilade Hisan så påpassligt... i fredags var det också kasst väder och ja just det... vila var inplanerad. Men idag blev det nog inte fel på planeringen... idag var det ju del två av träningen för Nina.

 

Vi packade snabbt in oss i transporten och så bar det av. Det regnade verkligen mycket och på den korta tiden som det tog att lägga på Hisan sadeln blev vi riktigt blöta.



Själva träningen idag koncentrerade vi oss på att Hisan skulle vara mer självgådende och jobba mer possitivt framåt. Jag blir lätt så att jag sitter och skänklar på Hisan hela tiden. Efter ett tag slår han dövörat till och struntar i mig för jag är ju bara jobbig som tjatar... detta skall jag verkligen fokusera på framöver. Jag ber om trav och trav skall det vara i det tempot som jag har sagt... jag får inte tjata om det utan tempot skall hållas. Dessutom lyckas jag inte fullt ut med att vinkla om mina fötter (sigartterna...) jag är fortfarande mycket Charlie Chaplin när jag rider. Detta kommer nog efterhand men förljden av det just nu är att jag har lite för lätt att sticka in sporren i sidan på stackars Hisan... reaktionen kommer direkt... Hisan blir sur och sparkar mot skänkeln. Jag förstår honom... matte får skärpa sig och bli bättre.
Hisan var jättefin idag och vi fick ännu mer beröm.  :D Passet avslutades med att jag fick rida förvänd galopp. Piia brukar låta oss göra det på uppvärmingen till hoppträningen. Jag har oftast mest problem i vänster varv... och så var fallet även idag... höger varv fungerade perfekt... misstänker en koppling till att jag kan få ihop vänstergaloppen mycket mer än högergaloppen.

Det var ett väldigt kackel i stallet när jag kom dit i morse. Följ länken och se varför...

Kommentarer
Postat av: Djurjouren

Kacklande:-) Jo jag tackar!!!! Kul att det gick bra på träningen. Jag följer er med stort intresse.

2008-10-26 @ 20:23:38
URL: http://www.djurjouren.se
Postat av: Christerdotter

Men, vad gjorde hönsen där inne??

Du, det där med fötterna som sticker ut...det förföljer mig med i mitt liv ju...nu är det samma sak på yogan;Fötterna ska vara parallella med mattan, precis som med sidan av hästen då man rider. Borde det inte fastna någon gång?;)

2008-10-31 @ 13:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0