Pansarvagnar och TUT-mannen

Revinge var stängt idag på grund av stor övning och därför blev det ingen ritt till Krankesjön. På ett sätt var det ju bra, vem vill möta en pansarvagn när man sitter till häst lixom...? Nog för att Hisan är hyfsat trafiksäker men, nej jag tror inte att det är en bra idé...

I stället red jag ut med en av tjejerna i stallet, hon skulle visa mig en annan ridväg. Denna gick åt Dalbyhållet i stället. Hon är kul att rida ut med. Ritten går i skritt och galopp, ytterst lite trav. Hisan galopperar på i för honom lugn takt och hon har supersvårt att hänga med. När hon väl är bredvid blir Hisan supertaggad, han brukar ju kunna galoppera jämsides utan att bli så uppe i varv... fast det var ju ett tag sedan vi hade sådant sällskap så det är klart att det är extra kul. Jag hittade även potentiella hinder ute i bokskogen som vi red genom. Tyvärr var det något geggigt där nu men jag hoppas att det skall torka upp och då skall dessa hoppas.

I Torna Hällestad har de problem med "TUT-mannen". Han kör en bil med registreringsnummer TUT, bilen är ljusblå. Denna man är mycket avigt inställd till hästekipage och kan till synes utan anledning med brott mod försöka köra över hästarna när han träffar på dem. TUT-mannen är polisanmäld efter en incident i fredags när han var väldigt nära att köra på en av mina stallkamrater. I väntan på eventuellt åtal så får vi hålla utkik efter TUT och hoppas att vi inte stöter på honom.


Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Tack för varningen om TUT-mannen =/

2008-10-12 @ 23:20:34
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0