Inte riktigt som jag hade tänkt mig

Jag vill bara meddela alla som undrat att grusplanen som man parkerar transporterna på i Flyinge är HÅRD! - Så nu vet ni det.

Det började inte bra när jag kom ut till stallet. Svalorna hade skitit ner Hisans grimma och jag tittade mig inte för utan fick hela handen full med fågelskit. I detta läget kanske jag borde ha funderat på om jag inte bara skulle tvätta av mig och åka hem. Det brukar inte bli bättre om det börjar så.
Jag packade in Hisan och åkte. Väl framme började det givetvis att regna när jag precis skulle sitta upp. På banan bredvid parkeringen tränade ett två spanns ekipage... samtidigt som jag satte foten i stigbygeln fick Hisan syn på detta farliga monster och gjorde ett par skutt samtidigt som jag sngade mig upp. Det slutade ju givetvis inte bra. Jag landade på högerknäet med armen ur led... AJ!
Jag skakade av smärta och grävde fram en värktabelett ur väskan och gick på jakt efter vatten för att svälja den. Mitt i detta lyckas jag göra bort mig genom att fråga Henrik Ankarkrona om han också skulle träna... jag blandade ihop honom med den duktiga finnen. Pinsamt för mig men han är säkert van vid tokiga ryttarinnor som säger konstiga saker. Har jag nämnt att jag brukar blondera mig va? Det är en förklädnad för att det skall se normalt ut när jag gör konstiga saker...
Därefter hoppade jag upp och red ner till banan... och där var ingen Piia och inte heller någon Fredrik utan pappa Jan Jönsson. Så dagens träning blev inte som vanligt.
Det gick dock hysat att hoppa trots mina lemlestade lemmar.
Vi började med att hoppa på volt en och en och därefter gick vi vidare till att hoppa en linje med kryss, tre galoppsrång oxer, tres språng räcke med vatten. Vi började med att lägga en volt efter krysset innan vi fortsatte linjen. Det gick som allt som oftast för fort när vi hoppade. En gång kom vi med för lite tryck och då stannade han. Där efter hade vi för mycket tryck. Eller som JJ sa: "både för mycket gas och för mycket broms". Rytmen försördes, men den har inte riktigt infunnit sig alls detta året. Efter att vi hade hoppat en liten bana och sedan olika linjer så fick jag hoppa enkelhinder för att försöka hitta rytmen och att bara sitta still. Det är supersvårt att göra det. Och faktiskt var jag nog bättre på det förut. Nu försöker jag rida mera och då blir det för mycket framåt som korrigeras i handen. Moment 22 på sätt och vis. Jag måste helt enkelt hitta rytmen igen... vart den nu har tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ha, du? Det let som om din gårdag blev som min; fast din några portioner värre. Den med blonderingen var bra;D

2008-09-11 @ 15:07:25
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Jessica

Föresten; lite kul att jag skrev ett inlägg om min felsnde dag, precis innan jag läste ditt inlägg om din felsnde dag...Det bästa är att sådana felande dagar inte sker varje dag

2008-09-11 @ 15:09:01
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Visst är det tur. Jag blev i vart fall rejält halt på kuppen.

Hoppas du och Hisan hade det trevligt i går.

2008-09-12 @ 07:26:18
Postat av: djurjouren

Hahaha, det är bättra att vara som jag naturligt blond, då är man lltid ursäktadd :-)

2008-09-12 @ 11:52:06
Postat av: Jessica

Jodå, Hisan och jag hade det bra. Fast han jävlades lite med mig. Nu har jag kraftig träningsvärk... Så går det då man inte håller igång! ;)

2008-09-13 @ 15:49:04
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0