Sommar?

Idag vaknade jag för min klocka vid sju. Det var strålande väder och hela 12 grader ute. Jag kunde inte motstå tanken på en joggingrunda före frukost.

Senare damp det ner ett SMS från Annette med en bild på en liten fölunge. Villiekullas första föl för i år föddes under natten.
Min kusin Malin och jag skyndade oss ut och efter att vi hade hjälpt till att bygga en liten hage för sto och föl fick de gå ut tillsammans. En lite näpen svart dam inte ens ett dygn gammal gick ut tillsammans med sin mamma på ostadiga ben. Min lilla Lena blev aldeles till sig i sin hage och sprang rundor och skrek. Hade hon fått hade hon nog snott det lilla fölet.

Senare fick Lena följa med mig på en promenix i repgrimma i det fina vädret. Detta var mest en terapi runda i och med att hon på sistonne har fått spunk när hon har kommit en bit från hagarna. Det fick hon även nu. Vi tog god tid på oss och stannade och tittade på vad som fick henne att spunka tills hon lugnat ner sig och kunde gå där ifrån i lugn takt. Vi kommer att göra om samma sak varje gång jag åker ut till henne tills vi är lugna och snälla innan vi gör något annat mer avancerat. Nästa gång jag sitter på kommer det dessutom att se med sällskap så att det inte blir mer spunk heller. Jag misstänker starkt att det vilda Ängelen har haft dåligt inflytande här. ;)

Hisan fick senare ett pass i padocken. Jag hade vid detta laget blivit rejält solbränd i det sommarvarma vädret. Nu hade termometern nått upp mot närmare 20 grader. Solbränna och heldagar gör mig trött...
Passet blev kort men med mer kvallité än på länge. Hisan jobbade bra och jag fick bra driv i galoppen och en bra känsla i övrigt. Hisan gick ut på gräs i går och verkar mycket nöjd och glad att få vara tillsammans med Hardy igen.

Nästa veckas planering hänger lite i luften på grund av att vi måste åka upp till Helsingborg för bölden som för övrigt sprack idag. Fram tills jag vet vilken dag det blir är det dumt att ens göra några planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0