Vårpigg?

Undrar om detta inte är en återkommade rubrik... det känns så i alla fall. Igår vilade Hisan och jag hade tänkt att fixa hans träckprov. Jag har nog aldrig sett min häst knipa så dant. Det måste ha varit för att jag hade en plasthandske på handen. Klockan gick och ingen skit... sedan paserade vi tömningsdax och inget kom. Sedan gav jag upp och åkte hem till kvällsmaten...

Idag var det däremot hoppträning på schemat. Hisan var super explosiv och helt tokigt pigg. Allt gick i 190 och det var bara att hålla i sig till en början. Undrar om det var pinnarna ute på Revinge som fick honom att vilja kasta sig över de små hindren. Inte förrän passet var slut och vi hoppade sista linjen fick jag honom att gå lungt och balanserat och kunde komma till ridning. Se vad våren kan göra med våra små hästar... det kan bero på att det var årets första uteträning också kanske. Det var i och för sig en perfekt uppvärming inför helgens kommande tävling.

Jag lyckades även med konstycket att få en rejäl muskelkramp i min högra vad efter att ha behövt hoppa av i slutet av passet när jag skulle upp på Hisan igen... riktigt läskigt och jag kom fort av hästryggen igen. Det känns dessutom fortfarande i vaden. Undrar om jag har någon brist av något som gör det eller om det helt sonika är ett svar på allmänt osunt levene...

Hisan åkte ut en sväng i hagen igen eftersåt medan jag mockade och spänderade denna med att springa rundor.. skall inte djuren bli trötta av träning? Något stämmer inte här... Tvåbeningen på hans rygg under passet blev i vart fall mycket trött.

Jag lyckades inte hålla mig helt från hästar under mina hästfria dagar... jag stannade till hos min syssling Christian på väg ner från Kalmar. Hans sto Noblesse (e:Robin Z) hade fått ett hingstföl för en vecka sedan och jag kunde inte hålla mig från att titta på den lilla krabaten. Hingstfölet som skall få heta After Eight, just det, choklad... ;) är efter efter Airline H och var ett riktigt litet chamtroll. En vecka gammal ägde han världen och tvekade inte att göra längre upptäcksfärder utom sn mammas synhåll. Ett framtida fältävlansämne kanske? Hans mamma Nessan kommer att få lite att stå i för att hålla ordning på honom i alla fall. ;)

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Haha, ja det är bra att han tar ut all sin energi på dig ;) Jag hade ju två kanondagar med Hisan. Lagom krut och allt. Vad mer kan man önska sig, hehe?

2009-04-15 @ 23:11:03
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Christian

Hej på dig! Kul att du kom förbi en runda, det var länge sedan nu :)Visst var det lätt o hitta hit?? Ha det så bra, Mvh Stall Sandlycke.

2009-04-18 @ 11:40:04
URL: http://cl.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0