Yippie!

Idag kom jag hem med årets första rosett. Och den var av allra finaste bågula valör. ;) Det var avdelningsridning som stod på schemat och det begav sig i Tågarp.


foto: Hanna Johansson

Dagen började tidigt med att Hisan fick panikbadas. Igår var det ju så härligt väder att jag inte hade samvete nog att ta in Hisan tidigare för att låta honom stå inne nybadad för att vara ren till idag. Han fick helt enkelt vara ute naken i hagen med Hardy.
En blöt Hisan innebar också att knopparna fick fixas i blöt man. Ett plus var ju då att alla hårstråna la sig där de skulle, man får vara glad för det lilla. Man måste ju vara snygg när man rider dressyr.

Själva starten satt löst igår men efter att den sista deltagaren blev övertalad så var vi fullt lag. Denna gången var dessutom alla hästarna jämnstora... mycket enklare att synka laget då. Och synkade var vi. Hisan har nu greppat detta med avdelningen och han tycker att det är super kul.

Dessutom var det en mycket stolt Hisan som galopperade ärevarv kan jag meddela. ;)

I morgon och på tisdag är jag ledig från jobbet för att rida dressyrkurs.

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej syssling! Grattis idag, va kul :) En annan sak som är rolig är att Nezzan fick ett hingstföl idag kl. 10.40.. En liten tuff sak,allt gått bra hittills. Vi hörs, mvh Christian

2009-04-06 @ 18:52:27
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Christerdotter

Grattis=) Vad kul!

2009-04-06 @ 20:28:00
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0