Hus i helsike

Ulrika är arg!

Nu är snart måttet rågat.

Men jag ahr skrivit ett långt e-mail och skickat till alla berörda så nu lär det inte blir roligt i stallet när jag kommer dit. Det går inte att bara bita ihop och sura för det tar bara en massa energi som jag behöver till annat.

För att ta det kort så kom en av islänningarna in i stallet i söndags med förmodad feber... hallå!! Sedan sas det att febern berodde på en sårskada och det kanske är så.
Nu igår kom dock ett larm om att en av sommargästerna har fått så kallad kastad kvarka och har avlivats. Sommarhästen åkte från gården runt månadsskiftet men ändå. Där kommer ju verkligen vikten fram av att inte sätta in sjuka hästar i ett friskt stall... nu har vi alltså inte karantän då preliminära provsvar för den avlivade hästen var negativa men vi bör vara försiktiga. Alltså jag blir knäpp på vad dålig koll det är i stallet... vidare så medicinerades hästen med något... vi visste inte vilket. Det visade sig vara metacam. Varför i hela friden kan man inte informera och ha sunt förnuft för.
Jag kanske borde leta nytt stall efter detta... ledingen som är idag och jag kommer ändå inte överens.

Ridning blev det igår också. Jag red i dressyrsadeln och det vore väl synd att säga att det gick bra. Jag upplever det som att jag rider illa i den sadeln. Dessutom hade jag fortfarande träningsverk i musklerna runt bäckenet. Idag blir det vila för Hisans del och massören skulle ha kommit, vilket vi fick ställa in... se ovan.

Jag hann med att köra tvååringen i min nya vagn hos Jan. Det gick super och den var bekväm. Jag har även köpt en sele idag... ;)
Tvååringen var pigg som tusan och sprang fint ner till 32 tid. En intervall blev det dock galopp som jag tar på mig. Jag drev lite plumt in i svängen.
Han lägger huvudet på sned åt vänster när man skall vända honom åt höger så att han blir grymt svårstyrd.

Lite lugnare är jag nu när jag har skrivit av mig på två ställen.

/Ulrika den felfria!

Kommentarer
Postat av: Anonym

JISSES!! Människor asså..

2009-08-19 @ 17:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0