Ändrade planer

Grundplanen idag var ju att köra utbildningslopp men Karin hade vrickat foten i hagen så det fick ställas in.

I stället passade jag på att rida den svarta hingsten när jag ändå hade planerat in Jägersro.
Han startade första gången efter sin skada i söndags på Lunden och kom trea i mål. Inte illa i comebacken.

Idag var han riktigt piggelin. Han kom ut ur stallet hyfsat lugnt men spände sig. Jag red inte ut på slingan som jag brukar i och med att det var bäckmörkt. Vi höll oss på lilla banan där vi såg vad vi höll på med. Att det var en massa ekipage som värmde upp inför utbildningsloppen var ingen fördel precis. Dock var han fin som vanligt. Och som vanligt spökade högerbogen dessutom. På raktsprår får jag igenom det jag vill men inte på böjt.
Jag har lånesadeln just nu så vi kan utesluta att den vanliga är sned eller liknade.

För övrigt är sadeln ju på koll och det är bara stigläderkrampan som jag har lyckats böja till. Resten är oskadat, jag var lite orolig. Jag kommer att få den tillbaka om ca en vecka. ;)

Skvallret på Jägers stallbacke säger föresten att den lilla röda har blivit av med kulorna. Jag kollade inte själv när jag var där men det var väl bra. Hoppas nu att han kan fokusera på att springa så kommer det nog bli super.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0