Ord är överflödiga

Jag tror att denna bild säger i princip allt om vad vi har gjort de senaste dagarna.



Jag skall ta det i text också så att ni hänger med.

Måndag
Tömkörning i padocken som vanligt. Idag var inte Hisan ensam och därför var han mer än lovligt taggad. Taggad fladdrig häst på töm med en något orutinerad tömkörare i andra ändan är ingen hit.
Dock slutade det bra och Hisan jobbade bra.

Jag använde därefter lasern på de ställen där Hisan reagerade när massören var ute sist. Lite åsikter om var jag fick köra med aparaten hade han men stod lungt stilla.

Tisdag
Jag dristade mig att sadla för att ge mig ut på en skrittrunda. Hisan var mycket pigg och sökte sig framåt-nedåt och klev på med stora steg. Han bjöd även på en del skutt när vi mötte andra ekipage ute men var för vånadsvis avslappnad.

Jag har lagt den gamla fårskinnspadden under sadeln. Det borde ju ta mer plats men jag tänkte att den kanske mildrade lite om nu sadeln klämmer... ludd och lurv brukar jag inte använda i vanliga fall.



Efteråt lasrade jag igen. Han var mindre spänd i bogen men reagerade fortfarande där sadelgjorden sitter.
Jag är ju inte så duktig på detta men det märks att han tar emot lasern bättre för varje gång. Fösta gången var han mer irriterad på mig. Nu står han och sover. Det kan ju inte vara negativt i alla fall.

Jag var också på Jägersro och red Sir Remington. Det var ett tag sedan sist men jag har inte hunnit med. Just perioden före jul är så otroligt stressig ändå.
Den svarta hingsten kom ju från seger i sitt senaste v75 lopp och jag måste säga att han har tagit det super. Han var mycket finare än sist och svarade utmärkt på mina hjälper. Uffe har häftiga planer för honom framöver så det skall bli spännande att få följa hans framfart på ovalerna. Nästa ridtur är inbokad till lördag i vart fall.

Onsdag
Idag begav jag mig till Flyinge och ridhusen. Det är fruset här och marken är stenhård. Det duger att skritta på men vill man rida mera fungerar det inte. Och jag har ju bara ridhuskort på hästmeckat.

Det var lugnt där men jag valde ändå att följa reglerna så jag tog mig till "skolridhuset"-Wallenbergshallen. Den är tokigt stor den också och har sådana där häftiga knappar för att öppna dörrarna. Hisan har börjat vänja sig vid dessa nu och rycker bara till ibland när de pyser. I början kastade han sig när det pös.

Det var i vart fall lite läskigt att ta sig till hallen. Det stod ju sådana här ute på vägen dit.



I själva hallen då, red jag med bara lätta krav och kände efter.

Faktiskt måste jag säga att det föll väl ut för det var nog första gången på länge som inte Hisan protesterade genom att sparka bakut när jag red.

Dock var jag inte helt nöjd med höger galopp. Men det är inget nytt problem utan ett känt om man så säger.

Laser efteråt och Hisan stod och mös.

Nu skall jag sova på detta för att bestämma mig för var det innebär och se om jag överhuvudtaget hinner med något i morgon.

I vilket fall som blir det nog ett Hbg besök för Hisans del efter nyår. Den där nesliga bölden är på väg tillbaka och då är det nog tyvärr bara operation som gäller för att bli kvitt det problemet. Men det är nästa års bekymmer.

Förövrigt har jag varit nere hos Lena både idag och igår. Så nu har hon blivit borstad något hemskt mycket. Hon har snart ingen päls kvar om ni frågar henne. ;)

Gott nytt år önskar jag er alla.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Gott Nytt År På Dig Med :)

2009-12-31 @ 09:11:28
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0