Uppdatering

Det har gått ganska så länge sedan sist. Men orken har verkligen inte funnits.. och så har det ju varit jul och då skall man ju hinna med annat än att sitta klistrad framför datorn. För min del har det blivit en massa bilkörning. Vi åker alltid en massa runt jul. I år hade vi inte heller någon värme i bilen under färd vilket gjorde det än jobbigare. Nu är vi i vart fall hemma och det är ju alltid något.

Söndag
Det var ett strålande vinterväder och snön gnistrade. Det kliade i ridtarmen och jag kunde inte hålla mig från en snögalopp till. Vi tog oss ut på fältet bredvid. Hisan fick lyfta högt på benen och ta i rejält i galoppen. Kul var det men det blev också snabbt jobbigt för honom. Vi var inte ute länge i och med detta.



Måndag
Jag kom inte ens ut till stallet. Bilen var på verkstade för att försöka få ordning på problemet med värmen. Det lyckades tyvärr inte ändå.

Tisdag och onsdag
Jag buntar ihop dessa dagar för det blev samma båda dagarna.
Hisan tömkördes. Det var snö kvar men bra fäste i padocken då det av någon anledning inte frös först.
Hisan var spänd och så här i efterhand kanske jag skulle ha låtit honom vila... men säg när jag har gjort något klokt på sistonne.
Dock jobbade han hyfsat och protesterade inte mot mina hjälper.
Han fick röra lite på sig i alla fall även om snön hindrade till viss del.

Torsdag till lördag
Innebar vila för Hisan. Jag var bortrest och med tanke på att Hisan har haft känningar i ryggen och därför tömkörts tyckte jag helvila i tre dagar skulle kunna vara bar för honom.

Söndag
En hel vecka sedan starten på detta inlägg.

Hisan tömkördes på nytt. Denna gången var det barmark igen i padocken och jag tog det varligt.
Hisan kändes fin och var pigg. Han var mycket spänd från början men slappnade undan för undan av och kom till riktigt bra arbete till slut trots att vi bara latjade.
Hisan travade på en åttvolt och över två bommar som låg utlagda.
Jag tror att underlaget var avgörande för att han kunde slappna av idag.

Han reagerar fortfarande för tryck på samma ställen som tidigare men svarar bättre under arbete.

Jag har lånat Annettes laser och skall gå igenom honom i morgon och de kommande dagarna. Jag hoppas att det kan hjälpa honom för jag gillar inte att han skall ha sådana problem även om det nog är jag som har orsakat dem.

Han får vila från ridning tills det har lugnat ner sig och om det inte fungerar är det sadeln som skall ses över av Ingdams för eventuell justering eller så får jag hitta en ny.

Det blir inte alltid som man har tänkt sig med andra ord.

Jag har även varit nere hos Lena idag.



Jag har inte vågat mig ner på sista tiden för Annette själv har haft problem med snön och hon har en bra mycket bättre bil än mig när det gäller att ta sig fram i sådant väglag. Det kändes med andra ord bra att kunna köra ner idag.

Lena bor nu i ligghallen i stallet. Det är helt perfekt tycker hon. Här kan hon vara i hagen och vara med i allt på en och samma gång. Hon lämnade oss inte en sekund när vi pysslade i stallet. Hon är för söt.



Magen hennes börjar bli gigantisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0