Flickor...

Idag har jag varit på jobbet igen och trots att rösten inte rikigt var med till 100% så funkade det ok att prata i telefon. Jag hade dessutom tur att det inte var så många som ringde...

Efter jobbet åkte jag ut till Hisan. Det blev en mycket kort tur i padocken. Det var fruset, surprice...
Jag tyckte att det kändes lite underligt i vänster varv i traven. Därför avbröt jag tidigt. Hisan var i och för sig rikigt pigg och spänstig i övrigt men som sagt... det skall inte vara något som stör i traven ens om det är lite småhårt för då kan det lika gärna vara. Igår känndes han fin.
Väl inne i stallet blev det rykt och stretching. Jag upptäckte ett färskt balltramp på vänster bak. Det kan vara anledningen till att det inte kändes 100% när jag red. Lilla Hisan är som sagt en pipig en och det kan ha stört honom. Jag tvättade med tvål och vatten.

Därefter åkte jag för att titta till min nya skydsling. Ett annat sto med föl stod också inne i stallet och Ängelen tyckte att det var en superidé att nosa, skrika och sparka mot dessa hela tiden medan jag var i stallet... det var tyst när jag kom så hon ville nog bara liva upp det hela lite. Jag kände det nog var bäst att inte stanna allt för länge och stimulera till mera "lek".
Lena var märkbart störd av något som jag inte begrep. Jag kan inte läsa henne lika bra som Hisan, och där missar jag ju en massa hela tiden trots att han är enormt tydlig.
Hon har fallit ur något kopiöst av hela denna korsförlamnings historian. Först idag hade hon ätit rent i krubban på morgonen... Resten av kvällen skall jag ta mig en funderare på vad för eventuella extra grejer jag vågar ge henne utan att hon matvägrar. Hon kommer att behöva va lite rund och go för att klara av en dräktighet.

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej i kylan! Hoppas allt är bra trots stenhårt underlag o pigga hästar:)Ska du "bli med föl"? Vad kul i såna fall :) Idag kände jag Nezzans bebis sparka för 1:a gången...Mvh Syssling

2009-02-04 @ 18:43:45
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Planen är ju det men först måste den tilltänkta damen rehabiliteras. Det är i full gång och små små framsteg görs... lämplig hingst är dock redan utsedd.

2009-02-05 @ 08:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0