Söndag... och kö på Apoteket

Eftersom gårdagens penicilinsprutning misslyckades så skulle jag hämta ut Hippotrim på apoteket... det visade sig vara "svårare" än beräknat. Alltså, hur många kan tänkas gå på apoteket en söndag? Alldeles för många kan jag upplysa om. Dessutom saknar jag djurapoteket som fanns ett tag här i Lund. Det känns alltid så B att hämta medicin till djur mitt inne i sta'n etersom det ofta innebär att jag är "felklädd" när jag kommer dit. Det tog mig en dryg timme att hämt ut ett paket Hippotrim.. jippie... NOT.

Först bar det av ut till Lena som fick Metacam ute i hagen... hon har inget emot att få det trots att hon är lös. Undrar om hon kunde berätta för Hisan hur man skall bete sig...

Hisan fick först en liten tur på Revinge igen. Det gäller ju att passa på medan snön ligger så fint och det är möjligt att rida där. Så fort det töar kommerdet att dröja innan marken är ridbar igen. Dessutom kom ju medicineringen av sig igår. Nu väntar oss en lugn vecka rent ridmässigt. Sedan skall det bli fullt ös igen med flera Pay & Jump som är inplanerade.
Efter ridturen hade vi sedvanligt stallmöte à la ridhäststall. Vi kom fram till att vi tyckte att det mesta fungerade bra... kanske vi skulle kunna sopa lite bättre på loftet... ;)
Efter mötet fick en lite motvillig Hisan snällt svälja sin Hippotrim pasta... efter lite övertygande i boxen höll han huvudet stilla länge nog för att få det insprutat, äckligt sa han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0