Sumering av helgen

Sådär ja... nu har ytterligare en helg gått... De tenderar att ta slut allt för fort varje vecka.

Lördag
Började med en ritt på Hisan. Jag tyckte att han var lite åt det loja hållet men jag hade ju även dragit ner på fodret i och med att förra veckan bjöd på så mycket vila. Foderstaten ökades upp direkt. I övrigt gick ridturen super med en riktigt lydig Hisan.

En sväng in till Jägers hanns också med. Den lille röda var på mycket medgörligt humör och gjorde volter, både små och stora utan minsta lilla knussel och kunde dessutom göra halt och stå still. Jag var mycket nöjd med honom.
Sir Remington var stelare än sist i höger sida. Jag diskuterade detta med Uffe som tyckte samma även om vi inte alltid pratar samma språk när det gäller termer... det är bra mycket lättare att förklara det hela med höger- och vänsterbananer. Vad som har ändrats är att han har börjat gå snabbjobb igen och springer då ofta snett med huvudet vilket antagligen ger spänningar och stelhet. Jag lyckades inte helt rida igenom honom heller tyvärr. Öppnan funkar i båda varven om än motsträvigt åt höger men sluta/bakdelen in åt höger blir en totallåsning och tar emot.

På kvällen blev det fest hos Annette med övernatning.

Söndag
Efter uppvaknadet efter räjvfesten var det Lenas tur att få uppmärksamhet. Damen i fråga vill dock mest ut i hagen och var föga intresserad av allt annat. En mycket nöjd dam fick därför gå ut. Dagen till ära sprang hon lätt och ledigt ut och såg faktiskt efter omständigheterna riktigt fräch ut. Det går alltså rejält åt rätt håll vilket är mycket roligt. De tidigare veckorna har hon velat gå ut men mest stått still i hagen så att hon nu rör sig mer livligt av fri vilja är ju mycket possitivt.

Jag gjorde en ny bekanstskap igår också. Han heter Krokodilen och det första han gjorde när vi sågs var att sätta tänderna i min arm. En riktig liten spjuver med andra ord. ;)

Hisan kommer med stor sannolikhet att få byta box på Rusthållaregården i och med att halm har börjat användas och hans små hostningar i borjan av ridpassen har kommit tillbaka. Han skall stå i den lilla delen och där kommer det bara att finnas spån och bättre ventilation. Anledningen till detta är att min kompis som har astma känner av försämringen i luften och i och med att boxen bredvid hennes strös med halm idag så skall vi göra denna förändring. Hisan kommer att få fönster som hålls öppet under sommarhalvåret och det är ju ytterligare ett plus och kommer antagligen av bli ännu bättre för hans vävning.
Eftersom snön hade förvandlats till blask i stor mängd valde jag att inte rida och i stället satsade jag på att med Fredriks hjälp byta till vinterdäck på släpet... om ca en månad kommer jag att få byta tillbaka... men bättre sent än aldrig eller hur. Det känns skönt att kunna vara laglig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0