Vinter på riktigt

Idag har vintern kommit till Skåne på riktigt... Jag hoppas nästan att det skall snöa så mycket att jag inte kan ta mig till jobbet i morgon... fast det är nog för mycket att önska.

I vart fall blev ridturen instlld i kväll. Jag vågade helt enkelt inte uppehålla mig för länge i stallet med risk för att fastna med bilen i någon driva och inte komma hem. Detta kan tyckas mesigt men oj vad det kan dra igen här på den skånska slätten och då fixar inte min annars så pålitliga och härliga lilla bil "Pärlan" det.

Trots krypkörning och snö har jag min vana trogen den senaste veckan varit ute hos båda hästarna. Först hos Lena och sedan hos Hisan. Båda fick ryckt och lite gos.

I morgon planerar jag att sluta jobbet tidigt och bege mig ut på en snögalopp med Hisan och en stallkamrat. Jag längtar redan och hoppas att vi kommer att få fina drivor att skutta i till morgondagen.
...eller vad sägs om en tur på skidor bakom ett tokigt fullblod som inte är inkörd? Någon frivillig?

På tal om något helt utan hästar så har jag funnit ett litet guldkorn i Malmö... en liten restaurant med det passande namnet MiniItalia som ligger precis vid busshållplatsen på Amiralsgatan. De serverar genuin italiensk mat lagad av tre italienare... kan det bli bättre? Dessutom fick jag snacka lite italienska till lunchen... blev bjuden på kaffe och åt Piadina con Nutella till efterrätt... mums! ;) Det rekomenderas!

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Ha=) Kul att du hittat ett ställe i Malmö som minner om Ditt älskade Italien!



Ha det så kul i snön imorgon. Själv ska jag ut på havet och hoppas innerligt på att det inte blåser så farligt... D=

2009-02-10 @ 22:08:00
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Cattis

ojoj, låter nice. dit får vi gå nån gång :)

2009-02-11 @ 20:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0