Avdelning helt höger om

Jag tänkte avlägga en liten rapport om avdelningsträningen idag. Hela träningen går ju ut på att laget skall synka sig så det är ju ingen direkt träning av hästen utan mer taiming.

Efter en kvarts övertygande gick Hisan in i släpet på hemmaplan. Jag kunde lasta honom själv så det är hur som ett framsteg.
Han åkte bra men jag körde extremt längsamt så vi kom fram precis när vi skulle börja.

Jag utrustade Hisan med hopputrustningen dagen till ära och som kronan på verket hängde jag även på gramanen för att ha lite extra koll och slippa smaka på ridhusbotten två dagar på raken.
Hisan skötte sig bra, bara en spark i manegeväggen idag och inga brallar.

På vägen hem gick han in på andra försöket och åkte fint. Han började dock parka när vi kom fram och stannade på stallplan hemmavid. Detta betende begriper jag inte alls. Vi står ju still...

Eventuellt rider jag i Prästgårdens ridhus i morgon om det går att ta sig dit. Det har regnat hela eftermiddagen idag och nu fryser det på, det finns risk för att det är skridskobana överallt i morgon. Eller så börjar jag hans dryga vecka långa vintervila redan... Vad det blir får morgondagen utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0