Galopparbete

Usch vad det är mört hela tiden när jag är ute i stallet... blä fortfarande.

Eftersom det inte blev någon hoppträning idag och Hisan var så förskräckligt pigg igår bestämde jag mig för att släpa fram ett par bommar och köra ett rejält galopparbete.
15 meter emellan som tidigare, det märks att det var ett tag sedan... höger galppen är fortfarande mycket svårare att få ihop till 6 språng än vänster. Detta måste vi öva mer på. I fall vädret håller sig så här torrt är det ju inget prolem att släpa fram saker heller...det är värre när allt bara är en sörja i padocken... då vill jag hellst bara slippa.

Hoppas nu att han fick ur sig massor av sin energi... jag försökte intala honom att springa i hagen idag också... men jag är kass på att prata med hästar ;)

I morgon tar Jessica hand om Hisan för jag skall ha en hästfri dag och gå till frisan och bli riktigt snygg.


Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Jag tror nog att du lyckades, för idag var han coollugn=) Jag tackar!

2009-01-29 @ 23:21:53
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0