Lång torsdag

Efter en minst sagt häktisk dag på jobbet tog jag mig ut till Jägers för att ta en tur på Sir Remington. Det var ett tag sedan sist eftersom vi väntade på Hisans provsvar. Han har börjat gå fort nu igen och presterar tydligen riktigt bra. När det gäller ridningen var han om möjligt stelare i höger sida. Det kommer att ta evigheter att få bort den stelheten om det ens går. I takt med att han blev trött blev det mer motsträvigt och det protesterades mot att böja sig åt det hållet. Allt är inte bara sämre. Han har anpassat sig fort till att bli riden och han följer oftast mina hjälper. I vissa moment förstår vi fortfarade inte varandra och ibland när det tar emot vill han inte alls.

Efter en paus hemma med kvällsmat var det dax för Hisan. Det hade hunnit frysa på en del och det var stenhårt utei stallet. Ett skrittpass i padocken blev det ändå innan jag tog itu med att försöka stråla den förstorade lymfkörteln med lasern. Äckligt sa Hisan men jag fick hålla den där ett tag i alla fall. Därefter skulle jag försöka mig på att fortsätta behandligen av inken med XXterra. Detta var inte populärt kan jag säga. Det stampades vilt med frambenen för att visa att det sved och var otäckt. Bort skall den så han får helt enkelt bara gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0