Karantän

Sådär ja, vad har jag nu hittat på? Hisan och jag har i princip sett till att stallet har hamnat i karantän. I alla fall över helgen.

Jag har ju skrivit lite gran om Hisans böld mellan ganacherna. Den ger en konturstörning men det har inte orskat något annat förutom att den har sprukit i förrgår och börjat vara. Jag har tempat och Hisan har ingen feber, ingen hosta och inte heller något näsflöde. Därför har jag inte gjort någon affär av det heller. Nu har det ju både växt och spruckt så nu var det dax att ta ut någon som kunde titta på den.
Vetrinären kom ut, tömde den och tog prov. Det är nu därför som vi är i karantän. Vetrinären trodde inte heller att det var något allvarligt utan tyckte att lymfkörtlarna var kroppens första barriär så det är ju bra att infektionen i så fall stannar där.

Slut på dagens rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0