Auktion

Igår var dagen då planeringen inte riktigt gick ihop i teorin men på något sett fungerade det i praktiken... hur nu det gik ihop.

Jag var på jobbet riktigt tidigt och var också i från jobbet tidigt.

Åkte ut till Hisan. Red en tur på en piggelin Hisan tillsammans med Tittut på heden. Vi red inte så långt men han han få sträcka på sig rejält och hann även med att bralla lite... bushästen. Inte minsta svettdroppe i det varma vädret trots all galopp.

Därefter bar det av in till Jägersro. Först var jag ute med Tysken en sväng. Vi skrittade bara idag och höll oss i volten. Tysken kändes fin och han utvecklas hela tiden. Dock testar han också och nu tyckte han att han skulle skrämas genom att lyfta lite fram. Max 10 centimeter... fjant sa jag och så utförde han allt jag bad honom om därefter utan knussel.

Sir Remington och jag var ute på vår valiga runda. Han var super och mycket spänstig. Han skuttade glatt ur stallet och var pigg men också konsentrerad och jobbade mycket fint. Det börjar närma sig v75 final för hans del.

Resten av kvällen spenderades med att titta på fina åringar på Kolginis autkion i ridhuset bredvid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0