Helg i Halmstad

I fredags vilade Hisan och blev ändast ompysslad lite snabbt inan jag gav mig iväg till Halmstad. Resten av helgen har han också vilat.

Jag skulle träffa en gamal god vänoch ägna mig åt lite andra aktiviteter än att bara hänga i stallet. Vi har pratat massor, ätit gott och varit på bio (The Proposal) för att sammanfatta helgen lite kvickt.

Innan jag lämnade Halmstad åkte jag ut till en gård norr om staden för att testa att rida en häst som tillhör en tjej som också tränar för Lindah.
Hästen är en omskolad och välriden travhäst och det var mycket intressant att sitta på en häst som redan kunde allt som jag har lärt mig om sitsen sedan jag började träna för Lindah. Han var mycket känslig för alla små förändringar jag gjorde med sisten, både de medvetna och de omedvetna. Hästen hade bomlössadel och reds bettlöst. Det var spännade att testa att rida i det också. Sadeln var mycket avslöjande och jag blev snabbt varse hur jag satt och drog upp benen i jumskarna. Jag sitter tydligen också hyfsat snett. Hästens rumpa drog bestämt inåt i vänster varv och jag fick konsentrera mig rejält för att få den att göra anorlunda. En tanke som slog mig är, hur sned är då Hisan? Den bomlösa sadeln övertygade mig inte... tänk en sådan på busiga Hisan... huga. ;)

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja den sadeln är...Avslöjjande. Jag fattar inte att hon kan rida i den. Men inget ont som inte har nått gott med sig.Fatta vad lätt allting blri när hon väl sätter sig på en icke travhäst och i en normal sadel?

2009-07-26 @ 21:09:51
URL: http://kanariebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0