Rosett

Då var hopptävlingen avklarad. Lindah följde med som hästskötare och hon var dessutom ett bra stöd som hjälpte mig massor under framridningen.

Inför en meter gick det först trögt med bjudningen men jag började rida fram i tid så vi han komma igång rejält. Väl inne på banan var han jättefin. Första gick som en dans men mot andra blev vi lite oense och hoppet blev långt åt vänster sidan och det var nära att hinderstödet följde med på kuppen. Nu stod det kvar och resten av banan gick som en dans. Det var bedömning A i denna klassen så en fin rosett följde med hem.


Film från första klassen. Hinder nummer ett saknas.

Det är fortfarande riktigt varmt väder här nere vilket är skönt men det kändes mindre roligt att stopa in Hisan i ett varmt släp mellan klasserna. Nu var det i och för sig inte så lång väntan vilket var super.

Inför 1.10 red jag fram mest på marken och försökte kolla av bjudningen på nytt. Vi lyckades mycket bra och Hisan kändes än bättre inne på banan. Tyvärr hade vi ner två hinder i farten vilket var synd men efter alla problem som vi har haft det senaste året så var detta ett rejält lyft. Ingen tvekan och Hisan bjöd kanon och framför allt var han väl framme för skänkeln. Nu skall vi tänka på denna possitiva känslan och ta dem med oss till kommande start så kommer det bara att bli bättre.

Efter en välbehövlig lunch hemma åkte jag och Lindah in till Jägers och firade gårdagens seger för Betforemoremoney och SIr Remingtons senaste med ett glas bubbel. Lindah och jag roade oss sedan med att titta på vackra fullblod med amerikans inpiration.

Kommentarer
Postat av: emmy

de va riktigt kul =)

2009-07-07 @ 12:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0