Var tar allt tid vägen?

Nu har det gått två dagar och jag har inte uppdaterat bloggen. Jag har inte tid att skriva nu heller för jag borde lägga mig... men jag vill.

Jag har börjat stödfodra Hisan två gånger om dagen nu för att kunna ge honom mer så att jag för hoppningsvis kan se till att han inte faller ur. Jag börjar se en liten tendens nämligen. Vilken häst jag har... som inte kan klara av det mest naturliga, att gå på bete. Men nu är det så det är och han skall vara ute på natten i nästa vecka också innan jag kan stall in honom igen så det är bara att bita i det sura äpplet.

Jag åkte i vart fall in till Jägers efter att ha fikat hos Jan igår. Det var trevligt att komma på besök men jag saknar verkligen den gården och banan...
Inne på Jägers blev det först ridtur på Sir Remington. Han var enormt taggad, jag tror inte att jag har varit med om det tidigare. I vart fall hade han svårt för att ta det lugnt. Inte alls på något jobbigt sätt men han tolkade allt som att han skulle springa... andra alternativ fanns inte. Trots detta jobbade han bra som vanligt. På lördag startar han i V75 igen så han behöver säkerligen vara taggad för att göra bra resultat där.

Tysken var pigg och jag konsentrerade mig på att rida honom djupt. Det gick till en viss gräns. Jag försökte pressa honom lite mer men då blir han sur. Han är bara sådan. Det blir till att skynda långsamt och stryka honom medhårs. Han gör hela tiden framsteg.

Hisan gick ett pass i paddocken och som tur var höll sig vädret som tydligen verkar vara mycket lokalt numera. Hisan jobbade på bra och trots att jag kände mig helt ur balans i dressyrsadeln så föll allt till slut på plats.
Vi hade därefter stallmöte och jag kan säga att jag inte är på något sätt överens med stallchefen om hur en frodig hage ser ut. Men enligt mig om hästarna faller ur så är inte hagen full med mycket näringsrikt gräs och även om Hisan är ett extremfall och givetvis faller ur först så är det ändå ett mått på hur det ligger till. Vi fick i varje fall stödfodra med hö... hallå, vi är inte ens i mitten av juli än och vi behöver lägga ut hö på vårt "frodiga" bete. I say no more.

Idag har Hisan och jag tagit en runda på ca 1 timme runt Dalbyvägen. Jag kan meddela att Hisans foderstat är i obalans. Han behöver all mat för hullet men jag anar att jag nu inte rider tillräckligt igen. Det var en mycket spänd Hisan som tittade och hoppade för allt till en början. Han lugnade dock snart ner sig och blev sitt vanliga lugna jag igen. I morgon blir det därför Krankesjörundan. Den tar ca 2 timmar i normal takt med massor av galopp... och på fredag har jag tänkt rida de där intervallerna jag har pratat om. Skulle inte det räcka rent motionsmässigt vet jag inte vad jag skall göra.

Kommentarer
Postat av: Mona

HejHej Ulrika! Läste om din bil - aldrig kul när bilar krånglar... Än värre är när bilmekanikerna inte har tid att fixa problemet...

Ett tips - Uffes kompis hans har bilverkstad - han hjälpte mig med min bil för 2 veckor sedan..

Hoppas du får en skön helg! Själv jobbar jag hela helgen kl.11-23... Men ska självklart tänka intensivt på Sir Remington imorgon och hoppas på att det hjälper!!

Kram Mona

2009-07-10 @ 22:32:03
Postat av: Mona

Stavade Hans med liten bokstav... Rätt ska va rätt!

Du har säkert träffat honom. han är delägare i nån av hästarna...

2009-07-10 @ 22:33:59
Postat av: Ullis

Tack för tipset Mona. Det kan komma att vara värdefullt framöver$. Men som det ser ut just nu är det ett garantiärende med bilen i och med att vi hade in den på verkstaden för mindre än 2 veckor sedan så vi får nog glatt vänta på vår tid.

2009-07-11 @ 13:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0