Guldstjärna

Det skall Hisan ha idag för sitt uppförande. Det har ju varit lite si och så med det de senaste dagarna men nu verkar vi vara tillbaka på banan igen. Igår fick han ju springa av sig rejält i padocken eftersom det höll på att bli lite för bra när vi var ute och red. Och det lönade sig idag.

Lindah följde med ut och drillade mig i longerlina. Vi jobbade på att räta upp mig och att hitta rätt possition i både lättridning och nedsittning. Jag var lite mesig så hoppsadeln åkte på och då får man skylla sig själv om man sitter ner i traven. Dock brukar även Piia drilla oss i detta så viss vana finns där redan. I lördags fick jag lära mig att rida mer upprätad när jag skrittade på Dina. Jag fick tänka mig hållning mer som om jag hade varit en lucia och dessuom sitta ordentligt på alla sittbenen. Jag har ramlat bak lite på rumpa med krummad rygg på sistonne.

Idag byggde vi vidare i linan och jag fick koncentrera mig på att hålla blicken, släppa ner axlarna, föra ihop skulderbladen och slutligen händernas position med armbågarna längs med sidorna och händerna omvridna som om jag höll varsitt högt champagneglas i varje utan att spilla. Det där med att hålla ordning på champagnen var tydligen helt min grej... hmmm.

Hisan gick i alla gångarter och jobbade kanon. Jag behöver verkligen bli tilltittad när jag rider för att inte hamna i helt fel banor på nytt. Dessutom är det mycket stimulerande för mig att lära mig mera.

Mot slutet av passet blev ryggen bra trött och nu är jag helt mörbultad... det kommer att ta emot att gå mellan skrivbordet och skrivaren på jobbet i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0