Hisan är hemma igen.

Gårdagen bjöd på en LÅNG resa. Jag åkte upp till Småland själv direkt efter jobbet för att hämta hem min lilla häst.

Jag möttes av en glad Hisan som nog har blivit lite solblekt i pälsen. ;)
Han har fått rejäl träning i form av markarbete, uteritter och två hopp-pass. Han skall tydligen ha skött sig bra dessutom. Han har dessutom haft en ung tjej som hagkompis och de skall ha rejsat rundor i hagen. Helt i Hisans smak med andra ord.

Mina snälla släktingar bjöd på smaklig kvällsmat som tillsammans med allt kaffe som jag hällde i mig under körningen hjälpte mig att hålla mig vaken.

Resan hem gick bra även om den var dryg. Hisan stod tålmodigt still hela vägen och jag märkte i princip inte av honom alls därbak.

Vi var framme på Rusthållaregården strax innan midnatt.

Nu är allt på plats igen efter resan förutom två basilikaplantor som jag glömde hämta hem i tisdags. De har också varit borta på passning under resan.

Idag fortsätter vi på samma spår med träning för Hisans del, hoppas bara att det inte kommer att regna för mycket i eftermiddag. Sedan blir det tidig kväll för min del. Det tär på krafterna att köra så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0