Mer plus i kanten

Idag blev det uteritt. Vi var ute i ca en timme och red i alla gångarter. Vi galopperade på ett av fälten som var nyslaget och jag lät Hisan sträcka lite på sig. Inte någon fyrsprtång utan bara lite ökad galopp. Fyrsprånget tar vi sedan när vi är helt i form igen.

Kan ni tänka er att Hisan faktiskt skötte sig. Det var ett tag sedan vi kunde var ute sådär fint och problemfritt så jag är faktiskt riktigt impad.

Själv försökte jag sträcka upp mig, tänka på champagneglasen och rida som igår. De stackars nyupptäckta musklerna i ryggen och axlarna protesterade dock rejält så bitvis var jag långt ifrån på plats. Men med en sådan duktig Hisan som idag så kan man faktiskt tänka på sitsen trots galopper och mycket roligt att titta på. Mer sådant önskar jag mig verkligen.

I morgon bär det av till Flyinge för lite hoppning. Jag planerar att ta det lugnt i och med att det framför allt är länge sedan jag hoppade. Jag hoppas att det är Piia som håller i lektionen men det lär jag se i morgon. Hon brukar alltid drilla oss hårt på backen innan vi får hoppa. Det kommer i vart fall att bli kul. Tävlingarna lär låta vänta på sig ett tag till för vår del men jag hoppas att vi är i gång i slutet av juli om inte förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0