Midsommar

Midsommar och helg betyder att jag har mycket mindre tid för att sitta vid datorn. Det är ju i och för sig inte dåligt...

Torsdag

Jag åkte in till Jägers efter jobbet. Jag var ute en sväng på Sir Remington. Han var lika fin som vanligt. Han hade gått ett jobb tidigare under dagen men det är inget man märker av, han är pigg oavsett. Det är alltid lika kul att vara ute med honom eftersom han verkar tycka att det är superkul och han är mycket samarbetsvillig.

Jag var även ute med Tysken som även han hade gått lite jobb sedan sist. Det innebar att han kunde slappna av lite nu när han hade fått utlopp för sin energi. Vi gjorde ett bra jobb på slingan där han gick i en fin låg form. Vi var även inne i gropen en sväng och övade på böjda spår. Höver varv är helt ok men vänster kommer att bjuda på massor av jobb innnan det blir lika bra. Man måste ju börja någonstanns så det kommer att bli bra tillslut.

Därefter åkte jag med Annette till Slätteröd för att köra intervaller med Dina. Jag gillar Dinas attityd. Hon är så glad och vill verkligen vara till lags hela tiden. Vi körde 5 intervaller i 30-tempo. Dina hade gladeligen sprungit fortare och fortare för varje intervall.

Slutligen på kvällen var det intag av hästarna och sårtvätt som gällde för Hisans del.

Fredag - Midsaommarafton

Idag var det enbart Hisans tur. Vi var ut en liten sväng på ca 50 minuter med mestadels skritt och endast lite trav. Hisan skötte sig över förväntan och blev ändast lite pigg på slutet men inte på något jobbigt vis.
Svullnaden har börjat lägga sig rejält och det som förvånar mig mest är att han tillåter att jag sticker en plastspruta rätt in i såret utan bedövning/lugnade. Det går framåt med dem bestämda herren.

Jag hälsade även på Lena i hagen innan festligheterna började. Hon såg ut att ha det kanon där ute med sina polare i den enorma hagen.

Lördag

Efter en härlig fest blev det en natt med ganska lite sömn. Vi hade en mycket gullig hund springandes över våra madrasser halva natten. Sådana här grejer är jag ju inte så van vid så att sova då är nog lite mycket att bejära. Jag har i och för sig varit med om värre... nämligen en vild musjakt utförd av en mycket söt katt rakt över min sovplats och även i min sovsäck... Det är tur att det inte är så varje att. ;)

När vi väl hade pignat till var jag och Lindah ute och skrittade en sväng på Dina och Håvard. Jag fick mycket bra tips om hur jag skulle räta upp mig av Lindah och även om jag satt i min montésadel utan stigbyglar eftersom dessa befann sig i Hisans stall så gick Dina jättebra. Jag tycker att det där med sitsen är så häftigt. Varje gång jag lär mig något nytt så får man ett sådant kraftigt gensvar i hästarna.

Innan vi kom hem stannade vi till hos Hisan också. Han fick en halvtimmens skritt i Skrylleskogen. Inga konstigheter direkt förutom att han protesterar häftigt mot sluta åt vänster. Nu skall han ju vara lossad så jag gick på honom rejält vilket resulterar i ett jätteskutt med salut innan rörelsen kan utföras. Dessför innan roade jag mig med att öva vidare på min sits när jag ändå skrittade. Hisan blev mycket sörd av alla flugor i skogen men emellan flugatackerna gick det bra. Dax att swicha honom kanske.
Benet är näst intill normalt i omfång nu men såret är inte helt läkt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0