Först sol... sedan snö

Det sammanfattar nog dagens väder ganska bra. Så här på kvällen rammlar det ner stora flingor från himlen. Vart tog våren vägen kan man undra? Hoppas att den kommer igen snart.

Idag har jag hunnit med mycket. Först Jägersro efter jobbet och en liten tur på Sir Remington. Problemet i bogen var borta. Ja undar dock om han inte vände lite på hur det var förra veckan. Då när han hade låsningar försökte han ändå göra allt jag bad om men när det tog emot visade han det rejält. Idag var det lite tvärt om... han ville inte riktigt men när jag bad snällt så gjorde han det och märkte att det gick bra. Kryddan på dagens ridtur var nog när vi blev omridna av två mer än lovigt vilda fullblod med varsin ryttare på ryggen. Sir Remington tyckte att det var en bra idé att försöka härma. Han kom snabbt på bättre tankar och vi kom tillbaka till stallet utan missöden.

Jag hann även med en liten tur med Lena på fältet innan vädret blev allt för illa. Sist gick det så lugnt till och jag hade bara en tuss i örat på henne. Därför tänkte jag att jag kanske inte behövde dem alls... vi skulle ju bara skritta lite. Ack vad fel jag hade. Lilla Lena visade takter som nästan hade gjort den lille röde hingsten avundsjuk. Hon har nu visat att hon kan trava och galoppera fruktansvär sakta... bralla och stå på bakbenen under tömkörning. Om hon inte visar snällare manér nästa gång vi är ute är det nog så att sadeln åker fram ändå.

Jag hann även med Morgan idag. Eftersom vi var själva ute på fältet var han mycket lugnare än förra gången. Vi övade volter och gjorde olika storlekar och varianter typ åttor. Det gick inte att använda så mycket rumpa på honom, fast det hade jag inte trott heller. Han arbetade bra tills han lixom sa nu räcker det och blev bra mycket lättare i framdelen än vad jag hade räknat med. Visst hade jag bett honom om att ta mer vikt bak men kanske inte så mycket. Han lugnade sig fort och vi gjorde några volter till innan vi gick in. Jag tror att det var det franska tempramamentet som spökade. Dessutom är han ju också röd och det brukar ju betyda humör bara det.

Den som fick minst uppmärksamhet idag var Hisan. Han fick endast mockat och några pussar. I morgon blir det mer ridning för hans del.

Kommentarer
Postat av: ffridaaaa

såga att han sir remmington vann på solvalla igår! va kuul;D

2009-04-02 @ 08:44:39
Postat av: Ullis

Och nytt rekord gjorde han också... se vad bra det går när hästarna dressyrtränas ;)

2009-04-02 @ 09:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0